Daniel 13 stycznia 2023

Jak wiadomo, suwnica na nogi zaliczana jest do najczęściej używanych maszyn na wspomnianą grupę mięśniową. Jak poprawnie ćwiczyć? O czym dokładnie powinno się pamiętać? 

Poprawne wykonanie ruchu

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że poprawne wykonanie ruchu na omawianej maszynie jest znacznie prostszym zadaniem, niż mogłoby się wydawać. W pierwszej kolejności należy usiąść na suwnicy i oprzeć plecy na oparciu. Nie można zapomnieć o właściwym ułożeniu stóp na platformie. Kolejnym etapem będzie wypchnięcie nogami ciężaru do góry. Należy pamiętać, aby w górnej fazie ruchu utrzymać ciężar przez chwilę na wyprostowanych nogach, a także złapać za specjalne dźwignie znajdujące się po bokach urządzenia. Godny uwagi jest fakt, że po podniesieniu ich do góry osoba ćwicząca odblokuje specjalne blokady. Dzięki temu będzie miała możliwość zejść z ciężarem znacznie niżej. Warto wiedzieć, że gdy zostanie już zakończona seria, trzeba ponownie zatrzymać ciężar na wyprostowanych nogach. Następnie można opuścić dźwignię w dół i unieść blokadę do góry. 

Jakie mięśnie są trenowane na suwnicy?

Na suwnicy trenowane są przede wszystkim mięśnie czworogłowe uda. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że osoby zainteresowane mogą także dodatkowo zaangażować do intensywniejszej pracy mięśnie grupy kulszowo – goleniowej. Ogromne znaczenie w tym przypadku będzie miało ustawienie stóp. Nie można liczyć na to, że bardzo zaangażowane zostaną mięśnie pośladkowe wielkie.    

Co warto wiedzieć o ćwiczeniach wykonywanych na suwnicy?

Należy mieć świadomość, że na suwnicy nie ma dużo możliwości. W najprostszym możliwym ujęciu praktycznie wszystko będzie sprowadzało się do wypychania przez daną osobę platformy nogami. Oczywiście istnieje możliwość manipulowania ustawieniem stóp. Różnice nie będą jednak ogromne. Można jednak zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba osób wykonuje kilka serii tego ćwiczenia wypychając ciężar najpierw dwiema nogami, a następnie jedną. Warto wiedzieć, że w niektórych dyscyplinach sportu takie unilateralne ćwiczenie może zdać egzamin. 

Jak rozstawić nogi?

Część osób podejmuje decyzję o bardzo szerokim rozstawieniu nóg na platformie. Wychodzą bowiem z założenia, że w ten sposób mocniej zaangażują przywodziciele ud. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że omawiane ćwiczenie niestety nie zda egzaminu na przyrodzenie ud. Ponadto bardzo szeroki rozstaw nóg może być niebezpieczny dla osoby ćwiczącej. Jeżeli stawy kolanowe będą znajdowały się w nienaturalnej pozycji, może dojść do kontuzji. 

Daniel 13 stycznia 2023

Czym tak właściwie jest suwnica?

Jest to tak naprawdę nic innego jak w pełni specjalistyczny sprzęt przeznaczony do zupełnie samodzielnego treningu z użyciem sztangi. Dzięki swojej niezwykle przemyślanej konstrukcji umożliwia on bezproblemową pracę z ogromnymi ciężarami bez konieczności użycia jakiejkolwiek asekuracji ze strony innej osoby. To właśnie dzięki temu Suwnice do ćwiczeńcieszą się naprawdę ogromną renomą wśród wszelkich kulturystów, czy bywalców siłowni. Co więcej nazywane są one inaczej maszynami Smith’a. W niemalże każdym dostępnym klubie fitness możemy znaleźć suwnicę. Stała się ona wręcz niezbędnym wyposażeniem każdej szanującej się siłowni. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż dzięki niej jesteśmy w stanie wykonać jedne z najbardziej lubianych i co najważniejsze najcenniejszych grup ćwiczeń służące podnoszeniu poziomu formy fizycznej mięśni nóg.

Czym powinna charakteryzować się suwnica?

Zdecydowanie takie urządzenie powinno być bardzo solidnie wykonane, aby było odporne na przepotężny nacisk spowodowany umieszczeniem na nim naprawdę gigantycznego ciężaru. Do tego powinno ono zostać koniecznie wyposażone w wygodne oparcie dzięki któremu nasz komfort podczas wykonywania ćwiczeń zostanie zwiększony niemalże do maksimum. Ze względu na fakt, iż na tej nietuzinkowej maszynie możemy bez większego problemu podnosić balast o wiele większy aniżeli gdziekolwiek indziej to jej konstrukcja powinna być niewątpliwie wykonana niewiarygodnie stabilnie w celu zapewnienia ćwiczącym pełni bezpieczeństwa podczas użytku. 

W jaki sposób powinno się prawidłowo ćwiczyć na maszynie Smith’a?

Co by nie mówić jest to naprawdę dość prosta do wykonania kwestia. Nie ma bowiem w tym przypadku dosłownie żadnych zawiłych ruchów do wykonania. Po prostu siadamy na maszynie opierając swoje plecy na specjalnie do tego przygotowanym oparciu po czym ustawiamy odpowiednio stopy na specjalistycznej platformie i wypychamy umieszczony na niej ciężar do góry za pomocą swoich nóg. Co ważne utrzymujemy go przez chwilę w górnej fazie na wyprostowanych kończynach dolnych przy czym jednocześnie łapiemy za specjalne dźwignie umieszczone po bokach usprzętowienia. Po podniesieniu ich jesteśmy w stanie odblokować blokady zabezpieczające i bez problemu zejść z ciężarem dużo niżej. Następnie ponownie wypychamy go do góry po czym schodzimy do dołu. Cały cykl powtarzamy od 10 do 12 razy. W momencie zakończenia serii ponownie zatrzymujemy ciężar na wyprostowanych nogach przy jednoczesnym opuszczeniu dźwigni do dołu co spowoduje unoszenie blokady do góry. Teraz możemy bez trudu i żadnego ryzyka opuścić ciężar na blokady i zejść z suwnicy. To wszystko. 

Daniel 13 stycznia 2023

Ćwiczenia na siłowni to doskonały pomysł, by poprawić swoją kondycję, wytrzymałość, a także sylwetkę. Zapisując się do klubu mamy możliwość korzystania z zajęć grupowych o różnej intensywności oraz ze strefy wolnych ciężarów i sprzętu do ćwiczeń poszczególnych partii mięśniowych. Wśród nich znajdują się suwnice. Co to za sprzęt i jakie ćwiczenia można na nim wykonywać?

Suwnice najczęściej wybierana– co kryje się pod tym pojęciem? 

Słysząc słowo suwnica, w głowie stałych bywalców siłowni od razu pojawiają się dwa sprzęty. Jeden to suwnica skośna, drugi zaś maszyna Smitha. Sprzęty te znacznie się od siebie różnią, zdecydowanie warto więc korzystać w treningu zarówno z jednego, jak i drugiego modelu. 

Suwnica skośna – sprzęt, który sprawdzi się przy treningu nóg

Suwnica skośna to sprzęt, który przede wszystkim pozwala na efektywny trening nów. Aby rozpocząć ćwiczenia, należy usiąść na fotelu ze specjalnym regulowanym oparciem oraz oprzeć stopy na znajdującej się nieco wyżej platformie. Następnie można przejść do właściwych ćwiczeń, które polegają na wypychaniu ciężaru nogami. Dzięki możliwości zmiany obciążenia na skośnej suwnicy ćwiczyć mogą zarówno osoby początkujące, jak i bardzo zaawansowane. Dodatkową zaletą jest bezpieczeństwo podczas treningu nawet z dużym ciężarem. Dzięki specjalnej budowie, ćwiczenia na tym sprzęcie nie wymagają asekuracji drugiej osoby.

Suwnica Smitha – sprzęt doskonały do treningu całego ciała

Suwnica Smitha to obrazowo mówiąc stelaż posiadający mechanizm gryfu przesuwanego oraz system asekuracji, który podobnie jak w przypadku skośnego modelu pozwala na trening bez pomocy drugiej osoby. Nowe modele maszyny Smitha posiadają jednak sporo dodatkowych elementów, dzięki czemu sprawdzą się nie tylko do treningu nóg czy pośladków, ale również górnych partii ciała. Suwnica Smitha w zależności od celu osoby ćwiczącej pozwala wyrzeźbić sylwetkę lub zbudować mięśnie. Konstrukcja maszyny umożliwia przyjęcie odpowiedniej pozycji podczas ćwiczeń, dzięki czemu podczas treningu nie odciążamy stawów oraz kręgosłupa. Najpopularniejszym ćwiczeniem wykonywanym na tym sprzęcie są przysiady bowiem w przeciwieństwie do treningu ze zwykłą sztangą nie musimy sami zarzucać gryfu na barki. Maszyna pomaga więc w biciu własnych rekordów. Z powodzeniem można wykonywać na niej również martwy ciąg czy wypady, a nawet wyciskanie i inne ćwiczenia na mięśnie rąk i klatki piersiowej (wystarczy przesunąć pod nią jedną z ławeczek, których nie brakuje w siłowniach). 

Suwnica skośna oraz Smitha to maszyny, którymi zdecydowanie warto się zainteresować. Włączenie do planu treningowego ćwiczeń na tych sprzętach sprawi, że w łatwy sposób osiągniemy swoje cele sylwetkowe i poprawimy wytrzymałość organizmu.